ZDROWIE

5 zasad zdrowego żywienia i jak je wprowadzić w życie

By  | 

Zdrowe odżywianie wcale nie jest trudne. Wystarczy zapamiętać kilka podstawowych zasad i stopniowo wprowadzać je w życie. Nie traktuj tego w kategoriach „wszystko albo nic”. Spróbuj co tydzień wprowadzić nowy element do swojej codziennej diety, a zobaczysz, że pójdzie Ci jak z płatka!

Ciało w rozmiarze plus zasługuje na intensywną pielęgnację nie tylko od zewnątrz, ale i … od wewnątrz. Zbilansowana dieta (nie, nie mówimy tu o dziwnych dietach odchudzających czy głodówkach) może być przyjemna i wcale nie jest trudna.

Zanim jednak zaczniesz wprowadzać ją w życie, musisz zrozumieć jedną podstawową zasadę. Chęć dbania o siebie i o swoje ciało wynika z akceptacji. Z przekonania, że zasługujesz na to, żeby czuć się piękna. Kiedy uświadomisz sobie tę prostą prawdę, zaczniesz się lepiej ubierać, więcej ruszać, zdrowiej jeść nie po to, żeby dążyć do jakiegoś narzuconego przez media „ideału” ale z miłości do siebie samej i swojego ciała.

Zacznij zmieniać swoje nawyki żywieniowe od wprowadzenia w życie 5 super prostych zasad zdrowego żywienia.

1. Jedz regularnie, najlepiej 5 posiłków dziennie.

Dzięki temu przyzwyczaisz swój organizm do stałych godzin jedzenia posiłków i nie będzie się on domagał podjadania.

2. Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia.

Tak, będziemy to powtarzać do znudzenia. Dzięki temu, że zjesz śniadanie (chociażby takie jak Holly Golightly w „Śniadaniu u Tiffany’ego”) będziesz jeść mniej w ciągu dnia. Tak to po prostu działa.

3. Nie odmawiaj sobie… zachcianek.

Tak, dobrze przeczytałaś. Jeśli bardzo masz ochotę na kawałek ciasta, nie dręcz się i po prostu je zjedz. Będziesz usprawiedliwiona pod warunkiem, że będzie to jeden z Twoich 5 posiłków. Przykład? Zjedz szarlotkę w ramach podwieczorku. Dzięki temu w chwili słabości nie rzucisz się na wszystko to, czego sobie wcześniej odmawiałaś.

4. Pij wodę!

Nie, herbata i kawa się nie liczy. Postaw sobie butelkę wody na biurku i popijaj w ciągu dnia. Dzięki temu nawilżysz ciało (czyli będziesz miała zdrowszą skórę i opóźnisz powstawanie zmarszczek), wypłuczesz toksyny z organizmu i … będziesz miała mniejszą ochotę na podjadanie między posiłkami.

5. Unikaj głodu.

Głód to Twój wróg. Jeśli odżywiasz się nieregularnie i potrafisz cały dzień nic nie jeść, prawdopodobnie wieczorem rzucisz się na lodówkę jak wygłodniały jastrząb. To dla organizmu znak, żeby odkładać na później to, co mu dostarczasz, bo przecież nigdy nie wiadomo, kiedy będzie pora na następny posiłek.

 

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *