moda

Nowa marka na horyzoncie: zakupy ze stylistą w Curvy SELECTED.

By  | 

Na polskim rynku plus size właśnie pojawiła się nowa obiecująca marka, która oferuje odzież w rozmiarach od 44. Być może nie byłoby to nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że… wszystkie ubrania dostępne w sklepie są specjalnie WYBRANE PRZEZ STYLISTÓW tak, żeby podkreślały atuty krągłej sylwetki. Jeśli zatem marzyłaś o zakupach ze stylistą to wygląda na to, że te marzenia właśnie się spełniły :)

Curvy SELECTED to dość nietypowy sklep internetowy. Co jest w nim tak nadzwyczajnego? Ubrania dostępne w ofercie zostały specjalnie wybrane przez stylistów tak, żeby podkreślały to, co najlepsze w każdym rodzaju sylwetki. Znajdą tu zatem coś dla siebie zarówno jabłuszka, klepsydry jak i gruszki. Ogromną zaletą jest to, że nie musisz już przeszukiwać kolejnych stron w poszukiwaniu idealnej bluzki czy sukienki, bo styliści Curvy SELECTED zrobili to za Ciebie.

Oferta sklepu to w tej chwili kilkadziesiąt modeli ubrań w rozmiarach od 44 do 54, ale na stronę sklepu warto zaglądać często – średnio co dwa tygodnie pojawiają się nowe modele, dzięki czemu masz pewność, że w Twojej sukience nie będzie chodzić pół ulicy. Ma to tez oczywiście swoje wady: nie warto odkładać zakupu na później – za chwilę możesz nie mieć już szansy na upolowanie wymarzonego ciucha.

W Curvy SELECTED pomyśleli też o tych z nas, które nie mogą się przekonać do zakupów przez internet, bo…nigdy nie wiedzą, jaki właściwie rozmiar powinny kupić. Dobra wiadomość jest taka, że w sklepie możesz wymienić rozmiar dowolną ilość razy i nie zapłacisz za ponowną wysyłkę.

Właścicielki marki przed otwarciem sklepu odwiedziły najważniejsze targi plus size w Europie i wygląda na to, że przywiozły stamtąd sporo dobrych pomysłów. Jak zapewniają, odzież dostępna w sklepie pochodzi TYLKO od producentów specjalizujących się w modzie plus size. Nie ma więc mowy o dziwnie skrojonych bluzkach, czy sukienkach zaprojektowanych z myślą o rozmiarze 34 a potem bezlitośnie „powiększonych” do rozmiaru 54.

Dzisiaj rozmawiamy z Olą – jedną z właścicielek Curvy SELECTED.

Skąd pomysł na to, żeby ofertę do sklepu wybierać na podstawie… typów sylwetek klientek?

Ola: Sylwetka kobiety w rozmiarach 42+ jest wymagająca. Zdecydowanie łatwiej jest ubrać chudą modelkę, niż kobietę z krągłościami. To dlatego właśnie projektanci pokazują swoje kolekcje na modelkach noszących rozmiar 34 – na bardzo szczupłym ciele ubrania układają się zupełnie inaczej. A prawda jest taka, że kobiety i dziewczyny z plusem mogą wyglądać fantastycznie w ubraniach, które są dopasowane do ich typu sylwetki! Niestety zauważyłam, że dostępne na rynku marki oferują głównie artykuły, dzięki którym można się skutecznie zakryć. Curvy SELECTED powstało po to, aby kobiety o krągłych kształtach mogły wreszcie wyskoczyć z szaro-burych dzianinowych „worków”.

Kliknij w zdjęcie, żeby przenieść się do sklepu

W Curvy SELECTED oferujemy ubrania marek zagranicznych, które od lat szyją dla kobiet 42+ i doskonale wiedzą, co jest istotne w projektowaniu mody na prawdziwe kobiece sylwetki, a nie na modelki w rozmiarze zero.

Same ubrania jednak nie pomogą, jeśli nie wiemy, jak ich użyć. Sztuką jest także wiedzieć, jak je ze sobą łączyć. Dotyczy to każdej sylwetki i każdego rozmiaru. W kreowaniu swojego wizerunku ważne jest przecież nie to, jaki nosimy rozmiar, ale jak budujemy proporcje sylwetki. Stąd pomysł, by to styliści najpierw wyszukiwali ubrania odpowiednie dla danego typu sylwetki. Wszystko po to, żeby nasze klientki miały mniej pracy :)

W sklepie jest dość ograniczona liczba modeli poszczególnych ubrań. Czy to oznacza, że wasi styliści są aż tak wybredni?

Ola: Selekcja produktu następuje na różnych poziomach. Po pierwsze ostrożnie wybieramy marki, które są sprzedawane w naszym sklepie. W naszej ofercie znajdziecie przede wszystkim marki brytyjskie, niemieckie i duńskie. Kolejny poziom selekcji to konkretne asortymenty, których brakuje naszym klientkom, co pokazało chociażby badanie polskiego rynku odzieży plus size. Z myślą o tym pracował nasz dział zakupu. Następny poziom to produkt. Tutaj zwracaliśmy szczególną uwagę na krój, jakość, uzasadnienie w aktualnych trendach oraz cenę. Staraliśmy się wybierać te artykuły, które miały najwyższy stosunek jakości do ceny. Nad rozwojem produktu pracujemy nieustannie i już możemy obiecać, że nowości będą się pojawiały często.

Marki, z którymi współpracujemy osiągnęły mistrzostwo w kreacji produktów dla kobiet plus size. Pracują na tych samych zasadach jak marki w sektorze rozmiarów regularnych. Korzystają z tych samych trendów i tworzą kolekcje w podobny sposób.

Mam nadzieję, że spełnimy oczekiwania naszych klientek. Oferta będzie się stale poszerzała w zależności od ich potrzeb. Jesteśmy otwarci na wszelkie komentarze i opinie.

Dużo mówicie o tym, żeby nauczyć się swojej sylwetki i że każda sylwetka ma swoje mocne strony. Czy to jest naprawdę takie ważne podczas wybierania ubrań?

Ola: Tak. Jest to niezwykle istotne, aby nauczyć się siebie i odnaleźć swój styl. Czasem ważne jest to, aby pomógł nam profesjonalista. Najważniejsze jednak, abyśmy miały odwagę stanąć przed lustrem, zaakceptować siebie i znaleźć najlepsze sposoby stworzenia swojego wizerunku. A potem zacząć po prostu cieszyć się życiem! Więcej szczegółów na ten temat możecie znaleźć w naszym sklepie w zakładce POMOC STYLISTY.

Według badań, wystarczy 7 sekund, aby nowo poznana osoba wyrobiła sobie opinię o drugim człowieku. W większości przypadków dzieje się to zanim nawet zdążymy cokolwiek powiedzieć. Jeśli zrobimy złe wrażenie, potrzeba więcej niż 20 kolejnych spotkań, żeby zmienić zdanie. Niestety rzadko mamy taką możliwość zarówno w sytuacjach osobistych, jak i zawodowych.

Nie mogę pominąć faktu, że kobieta, która sama się sobie podoba, zaczyna się akceptować i lubić. Staje się pewniejsza siebie i nagle okazuje się, że wiele drzwi które wcześniej wydawały się zamknięte, nagle się otwierają. Bo wszystkie bariery tworzą się w naszych głowach.

Dlatego mam nadzieję, że miliony Polek wezmą przykład z Amerykanek czy Brytyjek i wyjdą na ulice polskich miast dobrze ubrane, z podniesioną głową i gotowe, by żyć tak, jak chcą. Koniec z ukrywaniem się pod obszernymi workami. Curvy SELECTED powstało z pewnego rodzaju buntu. Buntu przeciwko stereotypom.

W badaniu rynku plus size, który przeprowadziłyśmy na łamach +MAG-a, dziewczyny skarżyły się m.in. na to, że trudno im kupić w Polsce ubrania, które nie byłyby workowate i czarne. Nadal ogromnym problemem jest dostanie modnych ubrań codziennych, dobrze krojonych spodni i koszul. Czy wasz sklep jest odpowiedzią na ich potrzeby?

Ola: Robimy wszystko, żeby tak było. Udało nam się znaleźć naprawdę ciekawe marki, które od lat specjalizują się w rozmiarach 42+. Sama, mając dotąd doświadczenia w kreowaniu mody w regularnych rozmiarach, dużo się nauczyłam. Zrozumiałam wiele dylematów, z jakimi na co dzień borykają się osoby z plusem. Tym bardziej cieszę się, że wreszcie będziemy mogły pokazać Wam jak dobrze można wyglądać i czuć się mając więcej krągłości.

Oferta sklepu dość często się zmienia. Co dwa tygodnie pojawia się coś nowego i to jest bardzo fajne. Ale z drugiej strony, jeśli czegoś nie kupimy od razu…to możemy już nie mieć szansy. Dlaczego zdecydowałyście się na wprowadzenie mini kolekcji składających się z mniejszej liczby ubrań, ale za to pojawiających się częściej?

Ola: Trendy nie omijają osób z plusem. Wszyscy żyjemy szybciej, pracujemy więcej, mamy więcej obowiązków. Społeczeństwo mobilne nie chce już czekać. Na nic. Wchodząc do popularnych sklepów z odzieżą, klient oczekuje wciąż czegoś nowego. W sektorze plus size nie jest inaczej. Fast fashion to dzisiejszy standard. My staramy się ciągle szukać inspiracji. Chcemy jak najlepiej służyć naszym klientkom, a przede wszystkim chcemy ich słuchać. Finalnie to ich potrzeby będą stanowiły o ofercie Curvy SELECTED. Chcemy słuchać kobiet tak, aby dostawały dokładnie to, czego potrzebują.

 

Dziękuję za rozmowę.

Kasia Cena-Pietrak

1 Comment

  1. Madziof

    14 października 2016 at 09:03

    Ceny jak dla mnie są mocno zaporowe.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *