ZDROWIE

Pomysły na zdrowe (i szybkie) śniadania, których na pewno jeszcze nie próbowałaś.

By  | 

Wszyscy wiemy, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Ja jednak przyznam się, że kiedyś nie przywiązywałam zbyt dużej wagi do jedzenia śniadań. Przede wszystkim brakowało mi na nie pomysłu (i czasu). Inną kwestią jest to, że nie miałam pomysłu, jak je przygotować tak, żeby było zdrowe i przede wszystkim szybkie. Śniadanie jest o tyle fajnym posiłkiem, że właściwie można jeść praktycznie wszystko na co mamy ochotę, bo i tak spalimy je w ciągu dnia.

O tym, że jedzenie śniadań ma same zalety pisałyśmy już tutaj.

Dzisiaj dzielę się z Wami moimi ulubionymi propozycjami na ten posiłek. Jest ich 7 na każdy dzień tygodnia.

Od dzisiaj codziennie wieczorem na naszym fanpage [klik] bedziemy publikować jeden przepis na śniadanie na następny dzień.

Próbuj, smakuj, eksperymentuj…. bo jedzenie jest cudowne !

Jajecznica ze szpinakiem i serem feta:

Potrzebujesz: łyżkę masła klarowanego, garść świeżego szpinaku, ser feta, jajka.
Przygotowanie: Najpierw na patelni rozpuść masło klarowane i dorzuć do niego szpinak. Kiedy już liście stracą swoją objętość dodaj jajka, a na sam koniec (tuż przed samym ścięciem się jajecznicy) posyp pokruszonym serem feta.

Rada: Zaczekaj z dodaniem soli, czasami wystarczy Ci słoność fety.

Jaglanka z jabłkiem, miodem i orzechami.

Potrzebujesz: kaszę jaglaną, jabłko, miód, orzechy włoskie.

Przygotowanie: Ugotuj kaszę jaglaną (mi wystarcza 3-4 łyżki), na tarce zetrzyj jabłko, dodaj łyżkę miodu i garść orzechów włoskich. Wymieszaj całość. Gotowe ! I jesteś najedzona przez 3 godziny.

Jaglanka z musem truskawkowym

Potrzebujesz: kaszę jaglaną, banana, truskawki, miód

Przygotowanie: Ugotuj kaszę. W wysokim naczyniu zblenduj pół banana, garść truskawek i łyżkę miodu. Gotową masą polej jaglankę.

Rada: Zamiast truskawek możesz użyć innych owoców (np. sezonowych), ja polecam również jako dodatek nasiona chia, lub siemię lniane.

Omlet owsiany

Potrzebujesz: 2 jajka, płatki osiane, masło klarowane, ulubione przyprawy

Przygotowanie: Wymieszaj jajka z dwiema łyżkami płatków owsianych, dodaj ulubione przyprawy. Na patelni rozgrzej masło klarowane, wlej masę jajeczno-owsianą i smaż z dwóch stron.

Rada: Polecam na wierzch pomidorki cherry i ogórki kiszone. Będzie pysznie:)

Kanapki z pastą z tuńczyka i z oliwkami

Potrzebujesz: tuńczyk w puszce w sosie własnym, zielone oliwki, cytryna

Przygotowanie: ok. 3 łyżki tuńczyka zblenduj z garścią zielonych oliwek i na koniec skrop cytryną. Uzyskaną pastą posmaruj kromki razowego pieczywa.

Placuszek jogurtowy z owocami

Potrzebujesz: jogurt naturalny, mąkę ryżową lub pszenną, jajko

Przygotowanie: Pół małego jogurtu naturalnego (ok. 150 g) zmieszaj z 1,5 łyżki mąki ryżowej lub pszennej i 1 jajkiem. Smaż na patelni z obu stron na maśle klarowanym. Placuszek posyp ulubionymi owocami.

Grzanki z kurkami

Potrzebujesz: 3 kromki razowego pieczywa, garść kurek, 1 ząbek czosnku, natka pietruszki, oliwa z oliwek.

Przygotowanie: Kurki i czosnek wrzuć na rozgrzaną patelnię i duś przez 7-8 minut. W tym czasie w piekarniku lub tosterze opiecz kromki chleba. Na gotowe grzanki połóż kurki i posyp natką pietruszki.

Rada: Czas przygotowania bedzie krótszy, jeśli kurki przygotujesz poprzedniego dnia wieczorem.
SMACZNEGO !


Ewelina Skowron

Sławka

 

Marzycielka, z wielkimi marzeniami. Pasjonatka aktywnego spędzania wolnego czasu. Wędruje po górach zdobywając coraz wyższe szczyty, biega długodystansowo, uwielbia wszelkiego rodzaju odmiany fitnessu, a ostatnio zakochana w… trampolinach. Podróżuje blisko i daleko. Lubi jeść, często i zdrowo. Osoba bujająca w obłokach kreatywności jednocześnie twardo stąpająca w rzeczywistości.
Właścicielka bloga www.nadpoziomemarzen.blogspot.com i Facebook.com/Nad-Poziomem-Marzeń.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *